Organisera dig med Zetkin

Zetkin är ett organisationsverktyg som gör att du som aktivist får alla aktiviteter ständigt uppdaterade och lätt översiktliga. Vi som arrangerar aktioner får ett mer pålitligt verktyg som visar vilka som vill vara med var. Zetkin är oberoende från Facebook och andra sociala medier och är enbart till för organisering!

Systemet är namngivet efter den tyska marxisten och feministen Clara Zetkin som bland annat organiserade den första internationella kvinnodagen.

Så här gör du

Klicka här för att komma till Lunds partiföreningssida. Då kommer du hit:

Registrera dig: Fyll i uppgifterna och gå sedan in i din e-post och bekräfta din registrering.

Kom igång: Om du inte redan är inne så gå till www.zetk.in och logga in. Då kommer du till en startsida:

På den sidan ser du ett antal event placerade i datumordning. Läs och klicka ”anmäl” på de du tycker verkar intressanta.

Vill du se vilka aktiviteter du behövs mest på? Under kalendern till vänster på bilden finns en blå knapp som heter ”Visa mig var jag behövs”. Då ser du bara de aktiviteter där minimiantalet inte är uppnått.

Påminnelse: Skriv upp i din kalender vad du just tackat anmält dig till. Du kommer få en påminnelse på din mejl när aktiviteten närmar sig. Där får du också kontaktuppgifter till den som är ansvarig för aktiviteten. På så sätt vet du vem du ska meddela om du får förhinder. Det är mycket viktigt att du gör det. Du kan vara nödvändig för att vi ska genomföra aktiviteten.

Har du frågor eller funderingar så är det bara att kontakta oss på mejl: [email protected]